недеља, 27. април 2014.

Dekupaž uskršnjih jaja

Jao, šta sam ja radila. Prvo su brzo ofarbali jaja na onaj tradicionalan način- lukovina i boje jer sam se ja nameračila voštanim bojama, svećom, isečenim motivima sa salveta, i travkama i parčadima čarapa (najlonke), a onda mi je mama dala još deset jaja da skuvam pošto joj se ipak svidelo šta sam uradila sa prvih deset :D

Da krenem sa varijantama.
1. Skupite par listova nekog cveća, listova sa drveća, što god vam se učini zanimljivim.
Meni su bili listovi hrizanteme i listovi devojačkog cveća veoma zanimljivi. Na najlonskim čarapama stavite list i spustite skuvano, vruće jaje i lepo zategnite čarapu i zavežite i spustite u boju.

Ovisno o veličini isečenog dela čarapa, možete više jaja staviti, tako da ćete imati više komadića isečenih čarapa, samo svežete krajeve sa obe strane u čvor i spustite u različite boje. Ili u jednoj sekciji, komadu čarapa, ako je isečen veći komad čarapa, pa možete više jaja ofarbati u istoj boji, samo zavrnete čarapu kako bi stegla svako jaje i da se fizički odvoje jedan od drugoga. Različite motive stavite u svakoj sekciji, za svako jaje i stavite u istu boju. Uvek napravite čvorove ako stavljate više jaja, da se ne bi motv pomerao sa jaja. I motiv tj. list stavite na onom delu gde se ne nalazi čvor i mnogo je bitno da je sve to zategnuto, jer se čarapa tegli, pa kad upije boju još više se opusti, i onda boja ode ispod lista pa ne ostane lep motiv, a i list će se pomeriti. Ja stavljam lice lista na jaje, a nekad mi se desi da stavim i naličje i pokazalo mi se da je bitno samo da zategnem dobro čarapu.

Ovako možete i pre kuvanja da sredite jaja i stavite ih u lukovinu i kuvati. I na kraju uvek jaja pređite nekom vatom ili nekom papirnom maraicom na kojoj ste stavili malo ulja. Dobićete veoma lep sjaj (videće se na slikama obojena jaja premazana uljem)

2. Sveća i voštane.
Još dok su jaja vruća samo ih šarajte i onda spustite u boju (ali da je voda u kojoj su se boje razvile ohlađena). Uz pomoć sveće dobićete šaru koja zadržava boju jajeta. A uz pomoć voštanih, dobićete šaru u boji. Meni se nije skinula boja voštanih. Čak sam na jednom jajetu morala da skidam boju onom žicom za sudove i prelazila preko voštane i voštana boja je ostala i dobila sam baš lepu šaru, motiv. I kad napravite šaru na jajetu uz pomoć sveće i pogotovu voštanih, obavezno pustite mlaz hladne vode kako biste zadržali motiv, da se ne bi razlila voštana dok se jaje hladi (ovako će se malo brže ohladiti jaje i stegnuće se voštana boja), i da se ne bi izgubio onaj divan izgled boje. I uvek na vrućem jajetu praviti šare jer posle će ispasti malko drugačije. Ni tada neće biti loše, ali nije to to, i neće ostati na svim mestima vosak/voštana. Tada više liči na neki crackle motiv :D

3. I treća varijanta- Dekupaž.
Jedno belance umutite viljuškom, da bude tečno, ne penasto kao za šlag. Jedno belance je dovoljno za 20 jaja. Možda i za više jaja. Ono će vam služiti kao lepak. Isečene motive pripremite dan pre ukrašavanja jaja. Možete i na ofarbana jaja da ih lepite, ali onda to moraju biti neke svetle boje, i morate sačekati da se osuši boja pa onda da stavite motiv pa preći belancetom, a onda će se sporije sušite belance.
Ja sam odmah na skuvano, neofarbano jaje stavljala motiv(e) i prelazila belancetom po motivima. Ono što nisam pokrila motivima, bojila sam voštanim bojama. Kupila sam četkice za tempere i koristila broj 10 i broj 8. Zbog vrućeg jajeta belance se brzo osušilo i brže se zalepio motiv. I na ovim jajima sam prešla nauljanom vatom zbog sjaja. Nisam dobila baš neki sjaj, ali bilo je lepo.. :D

Mislim da sam probala na par ofarbanih, i nije baš ispalo najbolje, jer mi je trebala baš neka svetla boja (žuta, npr, i prirodna boja jaja), a to nisam imala. I na mestima na kojima nisam uradila dekupaž, bojila sam voštanim na nešto hladnija jaja i nije ispalo baš najbolje. Tu sam dobila taj neki crackle izgled. Trebalo je odmah voštanim dok su bila vruća jaja. Ali pošto sam radila sve odjednom, a morala sam još mnogo što šta da uradim i pošto mi je tu najmlađa sestra asistirala bilo je... hm.. :D pa posle kukanje da ostavim to i krenem sa njom, pa da dođem kod nje.. :D A ja ne znam gde ću pre, koje jaje da izdekupažiram odmah dok su vruća kako bi se odmah motiv zalepio i osušio zajedno sa belancetom.

Ja nisam belila jaja (kuvanje 20 minuta (od trenutka ključanja) u vodi sa sirćetom) jer im se na taj način ljuska tanji, a pošto volim u kucanju da pobedim :D pogotovu sa morčijim jajetom :D onda to nije dolazilo u obzir. Ako hoćete belo jaje, a debele, jake ljuske, uzmite gušćje jaje čija je ljuska jaka skoro kao morčija i pačje koje ide odmah posle gušćjeg po jačini ljuske i eventualno da nađete nekoga ko ima nešto belja kokošja jaja. Mi imamo i par takvih. Nisu skroz bela, ali su neke blede roze boje do bele. Ali mislim da su njima prirodno slabe ljuske.

Ja sam lepila i na prirodno tamnim kokošijim jajima i to nije uticalo na dekupaž, tj. na vidljivost motiva.


Danas je i Druganje, mali Uskrs. Farbaju se jaja, prave se venčići, pa se poturi glava kroz venčić pa se pozdravlja, razmenjuju pokloni i jaja kroz iste te venčiće koji se posle bacaju u reku. Ovo je baš praznik za decu, dan kada se deca druže i kada se održavaju i slave prijateljstva.

Нема коментара:

Постави коментар