уторак, 16. децембар 2014.

DIY novogodišnji ukrasi 1.deo (za ovu godinu :D)

Par "uradi sam" ili DIY stvari. Opet, nije nešto, i izgleda kao da je dete od 2 godine ovo pravilo, ali mi je slatko i nadam se da će malecka da se obraduje. :)

Pingvinčići su od sijalica napravljeni. Ja sam iskoristila one koje su pregorele. Ali vi možete i one koje rade, pa na manjoj lampi da imate ukrasnu sijalicu, samo onda nanosite 1 tanji sloj boje i tempere mešate više sa vodom, a pre toga kao podlogu nanesite grunt kako bi vam boja ostala na sijalici, ovako će skliznuti.
Možete i da napravite/nacrtate pahulje ili da obmotate vunicu oko sijalice i to dobro, može bez grunta, i onda da pređete belom bojom za beton, sačekate 24h i skinete polako vunicu i pređete lakom za drvo/akrilni lak, sjajni ili mat. I imaćete divnu ukrasnu sijalicu :) Grlo sijalice samo zaštitite nekim materijalom kako ne bi boja ili lak došli do istog.

Za pingvine vam je potrebno:
  • Sijalice
  • Bela i crna tempera (umesto bele može da posluži bela boja za beton), plava i narandžasta za oči i nosićKkonac kako biste ukras mogli da okačite
  • Grunt koji pravite od vode+laka za drvo/lepka za drvo/akrilnog laka+bela boja za beton (ponekad to i ne stavljam ako hoću da mi nešto bude providnije, ali ovde je cilj da bude što obojenije da bi se bojom pokrila sijalica.
  • Krep papir
  • Vata  (ova dva su opciona, ja sam ipak htela da obučem pingvinčiće da im ne mrznu glavice :D )
  • Ćetkice (kod Kineza se mogu naći od 250 do 500 dinara set četkica koje su meni fantastične da sve bude ravno i bez grmuljica i ne ispadaju vlakna)
  • Bela boja za beton 
  • Akrilni lak ili lak za drvo za završno premazivanje da se ne bi boje ispirale ili mrvile.
Kad nanesete grunt (možda će trebati i dva puta da se nanese ako nije dovoljno beli grunt)  i kad on se  dobro osuši, prvo iscrtajte beli deo. Možete i grafitnom, ali slabi trag da ostavlja, i ofarbajte beli deo. Verovatno ćete morati više puta da farbate bilo temperom, bilo bojom za beton. Kad se to osuši, onda krećete crni deo farbate. Oko ivica tj. gde se crna i bela dodiruju tu ćete morati pažljivije i sa manjom četkicom. I posle akrilnim lakom/lakom za drvo ofarbate sve, nakon što se boje osuše.

Ostavite da se osuši, ja sam grlo stavila u plastični deo sa kojeg se odmotava selotejp. I tako se sušili sva tri pingvina. Kroz dva do tri dana je bilo sve završeno. Tog trećeg dana sam im stavila kapice.

Prvo sam obmotala konac oko grla u onim udubljenima, nanela lak kako se konac ne bi pomerao i da se zalepi sa grlo i onda napravila omču i na vrha grla nanela mnooogo laka za drvo kako bi se konac što bolje zalepio. I kad se to osušilo, uzela sam crveni krep papir i oblepila grlo, provukla konac kroz papir, dobro prstila pritisla da se zalepi dobro i nanela komadiće kidane vate na kapicu i oko kapice.

Ovo me je toliko oduševilo, ali mi nije ispalo baš najbolje. Trebalo je prvo da isečem rolne, pa onda da premažem lakom. No, ko radi, taj i greši..

Šta vam je za ovo potrebno:
  • Rolne kartonske od toalet papira. 
  • Tempere (crvena i zelena, ali možete i druge koje vam se svide. Recimo bele ili bela boja za beton i kad nanesete akrilni lak ili lak za drvo i malo sačekate da se stegne, npr. 10 minuta i onda stavite šljokice (50-100 dinara kod Kineza i po parfimerijama, u odeljku za nail art) i imaćete divni ukras sa šljokicama koji će šljaštiti kad se upale lampice.
  • Akrilni lak
  • Makaze i lenjir (sečete sve na 1cm)
  • Četkica
Ovo je bilo nešto kud i kamo brzo napravljeno. Ofarbala sam rolne sa obe strane, ostavila da se osuše, i moje tempere nisu nešto pigmentisane mnogo, ali kad se pređe akrilnim lakom postanu pigmentisane lepo, jarke boje. Tako da ne brinite se, biće lepi kad se pređe akrilnim/lakom za drvo.

E, sad ja sam kad se osušili prešla akrilnim, ali vi secite kad se boja osuši, pa tek onda akrilnim lakom pređite. Ređajte ih na nekim kartonima ili novinama i spojite po 5 "listova", što bliži jednim drugima i nanesite u taj krug, špic gde su vrhovi tih listova jedni do drugih, akrilni lak, slobodno u malo većoj količini sa četkicom. I nakon pola sata sklonite sa novine ili kartona na neki drugi karton ili druge novine, kako vam se ne bi zalepilo za karton odnosno za novine. Jedino ako hoćete da ne budu ovako otvoreni cvetovi već da budu zatvoreni onda OK ako se zalepe za karton, ali karton pre toga morate ofarbati u zelenu, odnosno u crvenu ili koju boju već budete koristili i onda to seckate (postaviću sada neki link, pa ćete to moći da vidite u tom folderu kako to ide).

I kad se sve osuši možete tu gde su listovi spojeni da stavite lopticu od vunice, ili krep papir, isto u lopticu napravljen. Npr, na zelenom stavite crvenu lopticu i na crvenom ukrasu zelenu lopticu. Ja ću vunicu, ali je nemam ovde, to ću morati kod kuće lepkom za papir ili oho lepkom. Nešto ću izbunariti kod kuće (dva muškarca u kući, na selu, mašine, pa nešto mora da se nađe). Ili ako imate špenadle u boji, i one mogu poslužiti, i njih možete osigurati lakom za drvo ili lepkom (meni je lak za drvo poslužio super umesto lepka za papir ili oho lepka).

Za kraj linkovi koji bi vam pomogli da se inspirišete, nađete nešto za vašu dušu ili što vam je najlakše da pravite.
Prvi linkDrugi link
Poskidajte fajlove i u folderu ćete naći neke slike, a u Wordu ćete naći neke linkove.
Možete i na Pinterest da pronađete gomilu DIY stvari, ne samo za novogodišnje stvari, već za sve!
Preko gugla isto možete pronaći svašta, samo ukucajte DIY, uradi sam, DIY christmas/new year ili neki drugi jezik. Isto tako i sa dekupažom, na različitim jezicima i samo okrenuti odeljak Slike i šta vam se učini interesantnim otvorite i sam sajt na kojem se nalazi slika pa će vas to odvesti i do drugih zanimljivih slika.

Možete i npr. ovako kako ja što sam pre neki dan uradila jer sam zaboravila kako se beše pravi jelka od novina, prosto ukucala u pretragu- jelka od novine, kako se pravi jelka od novine i sve varijacije i našla i uspela. Isto to možete i na nekom drugom jeziku. Obožavam Google. Iako ponekad neće da sarađuje, pa nađem nešto što mi je u nekom trenutku hitno trebalo, nađem nakon par dana dok sam tražila nešto skroz drugo, nikakve veze jedno sa drugim nema.

Šta ste vi to lepo pravili za ovu godinu ili neku prošlu? Da li vi imate neki folder u kojem stavljate slike koje se odnose na DIY? Da li ste i vi na Pinterest sajtu ili nekom drugom i ubacujete tako divne slike u različitim folderima?

4 коментара:

  1. Одговори
    1. Hvala :) Nadam se da će te inspirisati da napraviš par novogodišnjih i božićnih ukrasa :)

      Избриши
  2. pingvini su preslatki,, kad me spopadnu samo njih crtam na noktima !

    ОдговориИзбриши